Day 1: Bangkok

31 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Hellooo,

Hierbij mijn blog die ik zou gaan bijhouden. Een website is toch iets gemakkelijker, in plaats van iedereen apart te appen met mijn verhalen.

Woensdag 30 mei was het eindelijk zover, de dag waar ik maandenlang naartoe heb geleefd. Dennis en ik zouden naar Vietnam vertrekken! Ik ben nog nooit naar Azië geweest, dus ik zat vol spanning en adrenaline.

Na een vlucht van 15 uur, 0,0 beenruimte en geen airco kwamen we aan in Bangkok. Alles ging smooth, totdat we een taxi moesten regelen om bij ons hotel te komen. Hoe leg je aan een taxi chaffeur uit die geen Engels kan dat je geen 500 baht gaat betalen voor een rit van 5 min? Gevolg: 5 taxichauffeurs aangesproken en niemand wilde ons brengen, dan maar lopen. We waren letterlijk 2 minuten onderweg en het begon kei en keihard te regenen. Lopend zonder een poncho naar het hotel werden we uitgelachen door de locals en was mijn outfit doorweekt. Een heerlijk vakantiegevoel!

3 uur later gingen we onderweg naar het centrum van Bangkok, met het openbare vervoer. Als eerst pakten we de metro naar Siam Square, een plek vol met grote malls, van H&M tot Lamborghini. Wat ik niet had verwacht is dat ze er heel westers zijn, je weet wel die fila sneakers en supreme nektasjes die in Nederland helemaal in zijn, ook  hier zijn ze niet te missen. Een markt sprak mij toch meer aan, dus met een tuktuk door het o zo rustige verkeer gereden (not! Vergelijk het met koningsdag in Nederland alleen dan auto’s ipv mensen). Bij de markt straat hebben we op de hoek van een hoerenstraat onze eerste noodlesoup gegeten. No jokes, een straat waar vrouwen voor de deur zitten in hetzelfde pakje en waar ze binnen bij de danspalen aan het wachten zijn voor some fresh meat.

Als laatste wilde we een tuktuk pakken naar een skybar in Bangkok, dat is toch wel een bucketlist dingetje. Onze driver bracht ons naar skybar Lebua, waar Hangover is opgenomen, waar de goedkoopste cocktail €20 kost en waar een dresscode wordt gehanteerd. Dennis en ik keken elkaar en scande onze outfits; ‘dit gaat hem niet worden he?’ De skybar waar we uiteindelijk hebben gezeten was even fantastisch en ook een Hangover verfilming waardig.

This was day 1, 01:00 snachts kwamen we terug in het hotel, snel slapen want onze vlucht naar Vietnam vertrok 6 uur later.

Next stop: Hanoi Vietnam

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reislogger:
    3 juni 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Tasja Donk:
    5 juni 2018